Pierwszy z dwudziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 po modernizacji w poznańskiej fabryce Cegielskiego jeździ już na testach po wielkopolskich torach. Jak informuje FPS H. Cegielski, to najbardziej zaawansowana przebudowa tego typu pojazdu w Polsce.
Pojazdy dostarczone zostały do Cegielskiego przez Polski Tabor Szynowy – spółkę będącą częścią Agencji Rozwoju Przemysłu – w dwóch transzach po 10 pojazdów. Wcześniej jeździły w Przewozach Regionalnych. Modernizacja bardzo głęboka
– Pierwszy pojazd EN57 po naprawie głównej i modernizacji jest na jazdach badawczych, które wykonuje dla nas notyfikowana jednostka badawcza. Cztery kolejne sztuki są już niemal gotowe. Przy następnych 7 pojazdach toczą się prace na rożnym etapie zaawansowania – mówi Łukasz Szaranek, Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży w FPS. – Pierwszą sztukę, którą zmodernizowaliśmy, przetestowaliśmy już na wynajętym torze. Testy pokazały, że pojazd jeździ według założeń i nie ma z nim żadnych problemów technicznych – dodaje.
Z pierwotnej konstrukcji EN57 zostaje częściowo pudło z ostoją oraz ramy wózków, które również są modernizowane. – Modernizacji pudła podlegają ściany boczne, sufit, podłoga wraz z podwoziem. Pojazd otrzymuje również nowe ściany szczytowe (międzywagonowe) i zupełnie nowe czoła. Zmodernizowane pudła są bardzo dobrze wyciszane, co przekłada się na zwiększenie komfortu akustycznego w przestrzeniach pasażerskich. Dzięki nowemu systemowi kanałów wentylacyjnych i wydajnej klimatyzacji, uzyskujemy przestrzeń dla komfortowej pracy maszynisty i komfortowej podróży dla pasażera. Pojazdy otrzymają też nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową od renomowanych producentów – wyjaśnia przedstawiciel FPS.
Pierwsze 10 pojazdów będzie gotowych w 2016 roku
W każdym przedziale i przedsionku zamontowane będą monitory zgodnie ze specyfikacją zamówienia Polskiego Taboru Szynowego. Pojazd będzie też monitorowany. Osoby z dysfunkcjami ruchowymi z pewnością docenią jedną z dwóch toalet, którą przystosowano dla ich potrzeb. Jest to najobszerniejsza toaleta, jaką dotąd zainstalowano w zmodernizowanych EN57. Warto zaznaczyć, że pod każdą parą siedzeń znajduje się gniazdko elektryczne.
– Planujemy, że pierwsze 10 pojazdów zostanie oddana do zamawiającego do końca tego roku. Kolejne 10 sztuk dotrze do PTS w roku 2017 – mówi Łukasz Szaranek.
Kto weźmie zmodernizowane w Cegielskim pojazdy?
Pojazdami wykonami w FPS mogą wyrazić zainteresowanie Przewozy Regionalne, które już wcześniej zapowiedziały, że będą modernizować swoje EN57. Tym bardziej, że zarówno w Polskim Taborze Szynowym, jak i w Przewozach Regionalnych, dominuje obecnie kapitał Agencji Rozwoju Przemysłu. Wnętrze pojazdu przypomina zresztą to, które posiadają „Tygrysy” już jeżdżące w barwach PR. PR-y mogłyby leasingować EN57 wyremontowane w FPS, od PTS.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.